Bogmarkedsføring generelt

Mange af os er tilbøjelige til at tro, at netop vores bog er den, læserne har ventet på, og at vores bog nok skal nå mange læsere. Og næsten lige så mange af os bliver desværre skuffede. Der udgives kolossalt mange bøger. Og selv bestsellere er der masser af potentielle læsere, som aldrig opdager. Verden er så stor, og vi bliver alle bombarderet med langt mere information og reklame, end vi kan kapere. Et salg på 2-300 eksemplarer er ganske almindeligt, og oftest frygteligt skuffende for forfatteren. Regnestykket kommer aldrig til at gå sådan op, at vi alle kan leve godt af vores forfatterskaber. Men vi kan gøre meget forskelligt for at hjælpe os selv, vores bøger – og vores læsere. Og man må ikke lade sig slå ud af, at den første bog ikke bliver den ønskede sællert, der skal tit mange udgivelser til før man kan sin metier, og en dag kan bagkataloget blive trukket med af en pludselig succes.

Læs Artikler Find Leverandører Spørg på Facebook

ARTIKLER


Online “læseprøver” – test af 4 gratis muligheder

Skrevet af Jan Kjær den .
Posteret i E-bog, e-lydbog og andre digitale formater, Selvudgivelse, Bogmarkedsføring generelt, Online Markedsføring, Give aways og byttehandler

Jan Kjær

Jeg ville gerne lave nogle online ‘læseprøver’ af mine bøger, som jeg kunne linke til fra min WordPress blog eller ‘embedde’ på siden. Jeg fandt 4 ‘leverandører’ af online readers, som jeg valgte at undersøge (de er alle gratis): 1. ISSUU.com 2. FLIPSNACK.com 3. RIIDR.com 4. PDFvisning i browser 1. ISSUU.COM ISSUU er nem at […]

Læs videre...

Dit forfatter brand

Skrevet af Gittemie Eriksen den .
Posteret i Bogmarkedsføring generelt, Markedsføring af serier, forfatterskab, ekspertise, personlighed m.v.

Gittemie Eriksen

Et brand er et mærke og begrebet branding betyder at brændemærke. Ordet stammer fra da de amerikanske cowboys begyndte at brændemærke deres kvæg for at kunne se hvis der var hvis. Og det er egentlig det samme en virksomhed gør, når den brander. Den brændemærker sine varer i forbrugerens bevidsthed. Det er også det, du […]

Læs videre...

Bagsideteksten er vigtig – lyntips

Skrevet af Nis Jakob den .
Posteret i Papirbog – Print On Demand, Papirbog – Oplag, Bogmarkedsføring generelt

Nis Jakob

Salgsteksten dvs. bogens ”bagside” er meget vigtig. Ligesom forsidens grafik skal bagsideteksten være professionel og sige det vigtigste om din bog. Du skal både være nøgtern og anprisende. En svær kunst. Læseren vil gerne selv drage den konklusion, at bogen er værd at læse. Omvendt skal du ikke skjule, at der er tale om rigtig […]

Læs videre...

En kampagne, der virkede

Skrevet af Eva Maria Fredensborg den .
Posteret i Boghandel – af mursten, Bogmarkedsføring generelt, Markedsføring af serier, forfatterskab, ekspertise, personlighed m.v.

Eva Maria Fredensborg

Det kræver en ekstra indsats at få boghandlerne til at tage din bog hjem, men her er et eksempel på, at boghandlerne kan gøre rigtig meget for dit salg, når det endelig lykkes dig at få en fod indenfor. For nogle år siden udgav jeg på FC Panter; en svensk serie af fodboldromaner til de […]

Læs videre...