Planlægning fra idé til salg

Der er bøger som kun giver mening fordi de kommer indefra og ikke kan planlægges og der er bøger som kun giver mening hvis de rammer deres niche, bliver dagsordensættende eller noget helt tredje. Mange af den sidste slags bogprojekter strander fordi de ikke er tænkt godt nok igennem fra start. De bliver til skriveblokeringer eller evighedsprojekter, eller de bliver afvist af forlag som ikke orker at bede forfatteren starte forfra med et stof, der ikke er behandlet tilstrækkeligt bevidst, salgbart, osv.  Mange bogprojekter strander også på at forfatteren (debutanten) ikke har gjort sig klart hvad der kræves af ro og tid for at skrive, og så tilpasset sin ambition efter det mulige. Har du en specifik ambition med din bog – fx at blive udgivet på et forlag, at få bestemte læsere eller mange læsere, så er det en rigtig god idé at blive bevidst om hvad der typisk kræves for at få succes. Du kan både læse om det og få kurser og individuel coaching.

Læs Artikler Find Leverandører Spørg på Facebook

ARTIKLER


Fem råd om at komme godt i gang

Skrevet af Karsten Pers den .
Posteret i

Karsten Pers

De her fem simple råd er først og fremmest til brug for dig der skal i gang med en fagbog, men mange prosaforfattere har fortalt mig, at de også har haft stor glæde af dem. Så mærk efter, og brug hvad du kan. Og fortæl mig gerne hvordan de har virket for dig – eller […]

Læs videre...

Hvorfor jeg valgte at udgive min 2. bog selv!

Skrevet af Cammilla Rysgaard den .
Posteret i

I 2012 udgav jeg en fagbog selv. Jeg havde kastet mig ud i projektet, uden at vide helt præcist hvad det indebar af omkostninger både i tid og penge! Jeg har tidligere udgivet en fagbog “Din guide til positivt selvværd!”  via forlaget FADL. Jeg havde valgt et forlag, fordi jeg var sikker på, at det […]

Læs videre...