Planlægning fra idé til salg

Der er bøger som kun giver mening fordi de kommer indefra og ikke kan planlægges og der er bøger som kun giver mening hvis de rammer deres niche, bliver dagsordensættende eller noget helt tredje. Mange af den sidste slags bogprojekter strander fordi de ikke er tænkt godt nok igennem fra start. De bliver til skriveblokeringer eller evighedsprojekter, eller de bliver afvist af forlag som ikke orker at bede forfatteren starte forfra med et stof, der ikke er behandlet tilstrækkeligt bevidst, salgbart, osv.  Mange bogprojekter strander også på at forfatteren (debutanten) ikke har gjort sig klart hvad der kræves af ro og tid for at skrive, og så tilpasset sin ambition efter det mulige. Har du en specifik ambition med din bog – fx at blive udgivet på et forlag, at få bestemte læsere eller mange læsere, så er det en rigtig god idé at blive bevidst om hvad der typisk kræves for at få succes. Du kan både læse om det og få kurser og individuel coaching.